چند روش برای کاهش وزن وجود دارد ؟ 1_ رژیم غذایی مناسب . 4_ طب سوزنی . 2_ ورزش . 5_ استفاده از دارو . 3_ سونای خشک . 6_ جراحی . از فیبر غذایی چه‌می‌دانید ؟ فیبرهای غذایی ، ترکیباتی هستند که اکثراً در سبزیجات و میوه‌جات یـافــت شـده و نقــش انـهـا در بـدن ، افـزایـش دادن حـجم مـدفوع ( بدون جذب شدن توسط روده ) و نرم کردن آن و جلوگیری از یبوست می‌باشد . کمبود فیبر غذایی ارتباط مستقیمی با یبوست دارد . مصرف بیش از حد آن نیز سبب نفخ و ناراحتی‌های شکمی شود . فیبر غذایی به مقدار زیاد در دانه کامل غلات ، ذرت ، سبزی‌ها و میوه‌ها ( برگه زردآلو ، برگه سیب ، کشمش ، انجیر خشک ) مغزها ( گردو ، فندوق ، پسته و . . . ) و حبوبات وجود دارد . به همراه افزایش فیبر ، مصرف مایعات نیز باید افزایش یابد ( 10ـ 8 لیوان در روز ) ، کلسیم بیش از حد نیزیبوست را تشدید خواهد کرد . همچنین فیبر ، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و فیبر محلول موجود در میوه‌ها بسیار سودمند است .